zondag 6 mei 2018

De afgelopen weken waren bijzonder. Er is zoveel gebeurd dat het voor dit jaar wel genoeg is voor wat betreft verdrietige zaken. Maar ja dat hebben we lang niet altijd in de hand. Dus geven we het een plekje, nemen het mee in ons hart en gaan we verder.


Verder met de dingen waar van we kunnen genieten ... lapjes & plantjes. Het zonnetje schijnt uitbundig en het worden een paar heerlijke dagen waarin we lekker in de tuin kunnen zijn. 
De voorjaarsbloeiers staan te stralen en de vaste planten groeien gestaag.

Azalea in volle bloei

Rhododenderon en Camelia


Wat ook groeit is de lijst projecten, wie kent het niet. Wat er op de lijste staat?
Eens even denken ... een aantal werken voor het ‘winkeltje’ zoals ‘From the heart - in blue’, het nieuwe quiltje voor de ‘Stamp & Patch club’ en natuurlijk het blokje voor juni van ‘Het jaar door’.

En natuurlijk de ‘Okehampton’ waarvoor Joos en ik eerder deze week een masterclass hebben gevolgd met een zeer duidelijke uitleg en tips & tricks van Karen Styles.

Karen in Nantes 2018 (bron Facebook)

Karen komt uit Australië en is een quiltster van naam met een winkel, maar ook stoffen en quilts ontwerpt. Zo is zij dit jaar de ontwerpster van de Mysterie uit de ‘Quiltmania’

Mijn vingers jeuken maar ik heb er verder nog niet aan gewerkt. Totdat een quiltvriendinnetje gister middag belde om een stofje voor de achtergrond van het middenblok uit te zoeken. Haar cirkel was al klaar en mooooooiiii.

Dat was het zetje dat ik nodig had om mijn spulletjes te pakken en het laatste voorbereide setje te patchen. Het was zo zen dat ik meteen de andere ‘blokjes’ heb getekend.



En dan vanochtend. Mams ligt nog te dommelen en wat doe ik? Juist ja, mijn stofjes knippen en als setjes bij elkaar spelden. Mooi geordend, want daar hou ik van, en klaar om te naaien.

 


Mijn dag kon niet beter beginnen ... nu ga ik lekker in de tuin naaien.
'Best of two worlds' laten we maar zeggen.


Fijne dag allemaal!

Jet & de groeten van Joos die weer lekker thuis is ;-) 


3 opmerkingen:

  1. Verdriet, je hebt het liever niet. Het komt op ieders pad. Fijn dat je weer van het patchen kan genieten. Een 🌞nige dag verder. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo fijn als je weer wat hebt voorbereid op quilt gebied.
    Heerlijk weer nu om buiten steekjes te zetten............liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt als een heerlijke dag, en ik zag hem net al op FB: het is/ wordt een plááátje! En er nog een blogje over geschreven: wat wil een mens nog meer! En wat het verdriet betreft; wat zeggen ze ook al weer over de duivel en een grote hoop? Ik kan er over mee vertellen, want mijn schoonmoeder overleed in 2016 14 dagen voor mijn Lief, en 5 weken later stierf de biologische moeder van mijn bonusdochter. Ik weet dus hoe het voelt, maar ook een slecht jaar gaat weer voorbij. Je staat volgens mij heel positief in het leven, en dat trekt je er doorheen! En de lapjes natuurlijk! Zwaai van Mar

    BeantwoordenVerwijderen