maandag 21 mei 2018

Handwerk

De afgelopen weken is er weer veel ‘gehandwerkt’ en dan bedoel ik niet alleen met naald en draad.

Het winkeltje moest verhuizen naar zolder. Groter, lichter en gezelliger maar de echte reden is dat ik zelf dan weer een verdieoing lager ga slapen en daardoor dichter bij mams ben.  Dus slaapkamer ‘ontmantelen’, stoffen uit de rekken, rekken naar zolder stoffen er weer in. Klaar is Jet zou je zeggen maar oh,oh wat een klein spul verzamel je in een winkeltje. Het was toch nooit een rommeltje en nu leek er wel een ‘bommetje’ ontploft.


Nu staan de stoffen al mooi te wezen en is het echt gezellig aan het worden. Helaas wel 2 trappen op, maar wel een stuk ruimer en met alle mooie stoffen die nog gaan komen moet dat ook wel.


Natuurlijk heb ik ook wel wat genaaid, want een dag niet genaaid dat voelt heel vreemd, toch? Zo heb ik gewerkt aan het maandblokje van ‘Het jaar door'. Ik kan het nog niet laten zien maar het wordt weer mooi ... zaterdag wordt het gepubliceerd. Dit zijn de blokjes tot nu toe.


En voor wie zin heeft in een gezellige dag is er op 23 juni a.s. de 'Meet, greet & make' waar de blokjes centraal staan. Klik hier voor meer info. 

Voor mijzelf heb ik de middencirkel van ‘Okehampton’ geappliqueerd. Eerst netjes geregen zodat alles mooi glad komt. Dat deed mij wel denken aan vroeger, toen mams zelf kleding maakte, daar was lussen en rijgen altijd vaste prik.

 


Ik blijf het patroon zo mooi vinden en kan niet wachten tot ik aan de clamshells kan beginnen - de foto is een detail uit de originele quilt van Karen Styles.



Ook zijn er weer wat rozetten gemaakt voor de ‘Valse Brillante’ naar een ontwerp van Willyne Hammerstein maar wel lekker gestempeld.


Voordeel van stempelen is dat mams lekker mee kan helpen, ze zit dan heel nauwkeurig alles uit te knippen. En denk maar niet dat ze naar een lapje stopt, nee alles wat gestempeld is moet geknipt. Daarna is ze wel moe, laten we zeggen moe maar voldaan.


En voor de pluisjes daarna hebben we onze pluizenroller - onmisbaar voor mams want alles moet wel weer netjes zijn na afloop.




Alleen vandaag heb ik nog geen steekje gezet. Een lui dagje? Nee zeker niet, de veranda heeft een likje verf nodig dus ... geen naald mar de kwast vandaag in de hand en straks misschien toch nog wat steekjes.



En na gedane arbeid een kleine verwennerij, moet kunnen zeker bij dit heerlijke weer.


Er werd dus veel handwerk gedaan maar wel heel afwisselend deze keer ;-)



Fijne week en hartelijke groeten - ook van Joos 🌸


Jet


4 opmerkingen:

  1. Henriëtte heb even zitten genieten hoor....zal ongetwijfeld mooi worden.
    Heerlijk dat je mams zo bezig is voor haar ook een ontspanning en zo'n lekker ijsje is dik verdient.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je moeder zo lekker bezig was!De veranda wordt weer mooi en de Okehampton ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een liefde voor je mam spreekt er uit je verhaal. Petje af hoor meis!
    Zwaai, Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piep wat een zalig “hand-werk” verhaal meid, kijk al uit nr het eindresultaat!!
    En wat fijn dit samen met mams te doen!
    De schutting ook weer helemaal fris..
    Die handjes hebben al hard gewerkt, gelukkig heb je ze gekoeld aan je ijsje
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen